„Mamy nadzieję, że wszyscy szybko znajdą pracę”. Twórcy Gloomhaven wypuścili demo nowej gry i tego samego dnia zwolnili ponad połowę pracowników

Osiągnięcie kamieni milowych produkcji/procesu wydawniczego powinno być powodem do radości dla twórców gier. Jednak autorzy Gloomhaven nie mogą świętować wydania wersji demonstracyjnej swojej nowej gry – ponad połowa z nich właśnie straciła pracę, a rozwój projektu został wstrzymany.

Demo taktycznego, turowego RPG Ironmarked trafiło na Steama wczoraj, przy czym nie wzbudziło większego zainteresowania. Przynajmniej jeśli sądzić po aktywności użytkowników platformy na forum gry. Mimo to studio Flaming Fowl Studios ma nadzieję, projekt przyciągnie uwagę graczy – i ma ku temu istotne powody.

W ogłoszeniu opublikowanym na Steamie deweloper poinformował, że decyzję o zwolnieniu sporej części zespołu podjęto w związku z „obecnym brakiem funduszy w branży gier”. O tym nie trzeba nikogo przekonywać – zwolnienia w studiu Flaming Fowl to tylko kropla w morzu masowych „restrukturyzacji” na rynku.

W tym przypadku konsekwencją było porzucenie Ironmarked przez dotychczasowego wydawcę w czerwcu 2024 roku. Rozmowy z 30 innymi firmami nie przyniosły rezultatów, tak więc przez prawie rok twórcy musieli sami wykładać fundusze na produkcję gry. Niestety, najwyraźniej osiągnęli granicę swoich możliwości, stąd trudna decyzja o zmniejszeniu załogi studia o ponad połowę.

Zespół wyraził też nadzieję, że wydanie wersji demo Ironmarked pomoże osobom, które musiały opuścić firmę – poprzez zaprezentowanie owoców ich pracy, przez co będą mogli znaleźć zatrudnienie w innych miejscach. Oraz że wystarczająco wiele osób doda tytuł na listę życzeń, by deweloper mógł znaleźć fundusze na ukończenie produkcji. Do tego czasu Flaming Fowl Studios skupi się na innym, mniejszym projekcie.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine


Klemens
2024-04-24 16:52:24